Tichetele de masa si tichetele cadou sunt sunt cele mai cunoscute, cele mai des acordate și cele mai dorite de către angajați. Studiul realizat de GfK arata ca tichetele valorice se bucură de un larg sprijin în rândul salariaților și angajatorilor din România, fiind totodată foarte apreciate de comercianții parteneri unde sunt utilizate.
Angajatorii consideră tichetele valorice, în special tichetele de masă, ca fiind esențiale pentru bunul mers al afacerii lor din prisma beneficiilor pe care le aduc : optimizarea costurilor prin facilitățile fiscale asociate acordării tichetelor, ameliorarea climatului de lucru și creșterea productivității angajaților. Sistemul tichetelor valorice poate ajuta angajatorii și în eforturile lor de a răspunde provocărilor actuale legate de atragerea și retenția de personal, precum și de motivarea angajaților. Angajatorii consideră că sistemul de tichete este ușor de implementat și majoritatea intenționează să ofere mai multe tichete angajaților în viitorul apropiat.
Pentru comercianții parteneri, tichetele valorice înseamnă creșterea vânzărilor, a numărului de clienți și a valorii medii a unei tranzacții. Tichetele de masă și tichetele cadou au rata cea mai mare de penetrare în rândul comercianților, fiind acceptate de o rețea vastă de parteneri. Cererea din partea clienților este principalul motiv pentru acceptarea la plată a tichetelor valorice pentru toate categoriile de comercianți.
La 20 de ani de la introducerea pe piața din România, tichetul de masă este considerat de către angajați drept un beneficiu extrasalarial valoros, componentă esențială a pachetului salarial. Tichetul de masă înseamnă pentru salariați creșterea puterii de cumpărare, sprijin pentru achiziția de alimente, motivare crescută la locul de muncă și hrană de calitate mai bună.
Companii care acordă tichete valorice
96% dintre companiile care acordă tichete valorice angajaților lor sunt mulțumite și foarte mulțumite de sistemul de tichete, iar 92% consideră că acest sistem este ușor de implementat. (slide 11)
Beneficiile percepute de angajatorii care acordă tichete valorice :
(slide 12)
Principalele motive pentru care angajatorii adoptă sistemul tichetelor valorice:
(slide 13)
80% dintre angajatorii care acordă tichete valorice angajaților consideră că tichetele de masă (pe suport de hârtie și pe suport electronic) sunt esențiale pentru bunul mers al afacerii lor. (slide 10).
Companii care nu acordă tichete valorice
Gradul de conștientizare a avantajelor asociate tichetelor valorice este mai redus în rândul companiilor care nu le acordă, comparativ cu cele care o fac. (slide 15)
47% dintre companiile care nu acordă tichete valorice nu le consideră esențiale pentru derularea afacerii, în timp ce 46% apreciază că tichetele de masă (pe suport de hărtie și electronic) sunt esențiale pentru bunul mers al afacerii. (slide 17)
Angajați beneficiari
Tichetele de masă și tichetele cadou sunt cele mai cunoscute și cele mai des acordate tichete valorice :
(slide 22)
74% dintre angajații care beneficiază de tichete de masă (pe suport de hârtie și electronic) consideră că acestea sunt esențiale pentru ei. (slide 23)
Principalele beneficii ale tichetelor de masă în opinia angajaților :
(slide 23)
Beneficiarii consideră că sistemul tichetelor de masă este bun și simplu de utilizat :
(slide 24)
62% dintre angajații care beneficiază de tichete de masă așteaptă momentul distribuirii tichetelor de masă pentru că :
(slide 25)
Echilibrul între viața personală și viața profesională
44% dintre salariați preferă să ia masa de prânz cu colegii și 95% dintre ei preferă un prânz sănătos, conștientizând importanța unei alimentații sănătoase și a socializării pentru menținerea unui nivel ridicat de satisfacție la locul de muncă și a echilibrului între viața personală și viața profesională.
Comercianți parteneri
Dintre tichetele valorice, tichetele de masă și tichetele cadou beneficiază de cea mai vastă rețea de acceptare la plată din România. (slide 37)
Nivel ridicat de satisfacție în rândul comercianților parteneri cu privire la tichetele acceptate la plată :
(slide 38)
(slide 38)
Tichetele de masă electronice sunt percepute ca fiind cel mai ușor de utilizat de către 81% dintre comercianți, urmate de voucherele de vacanță (63%), tichete de masă pe suport hârtie (59%) și tichetele cadou (54%). (slide 39)
Beneficiile sistemului de tichete valorice percepute de comercianții acceptanți :
(slide 41)
Principalul motiv pentru acceptarea la plată a tichetelor valorice pentru toate categoriile de comercianți este cererea din partea beneficiarilor. (slide 40)
Tichetele de masă cresc puterea de cumpărare a beneficiarilor și deci valoarea medie a coșului de cumpărături. Supermarketurile și magazinele de proximitate sunt primele beneficiare ale acestei creșteri, în proporție de 67% și respectiv 52%. (slide 42)
Metodologie
Studiul „Percepția asupra sistemului de tichete valorice” a fost realizat de GfK România la cererea Asociației Profesionale a Emitenților de Tichete (APET). Studiul a fost derulat în luna septembrie 2017, folosind tehnici de cercetare calitativă și cantitativă. Studiul a abordat reprezentanți ai angajatorilor din România care acordă sau nu tichete valorice (companii segmentate în funcție de numărul de angajați – 0-9; 10-49; 50-249; > 249 angajați), reprezentanți ai comercianților parteneri și utilizatori finali ai tichetelor valorice.