Presă

Click aici pentru statistici despre sistemul tichetelor de masa!  Pentru orice informații, vă rugăm să ne contactați la office@apet-romania.ro  

Punct de vedere al Asociatiei Profesionale a Emitentilor de Tichete pe marginea articolului publicat de Digi 24 in data de 03.11.2017

În urma apariției articolului “Ce se întâmplă cu tichetele de masă după 1 ianuarie” publicat de www.digi24.ro in data de 03.11.2017,  Asociația Profesională a Emitenților de Tichete din România (APET) face următoarele precizări:

Deși punctul de plecare al articolului este o afirmație corectă – aceea că noțiunea de deductibilitate va dispărea în cazul firmelor cu venituri sub 1 milion de euro dacă impozitarea profitului va fi înlocuită de impozitarea cifrei de afaceri –, concluziile articolului referitoare la tichetele de masă sunt nejustificate și neadevărate din următoarele motive:

          Deductibilitatea fiscală a cheltuielilor cu tichetele de masă nu este singurul avantaj fiscal al acestora, ele fiind de asemenea scutite de plata contribuțiilor sociale datorate de angajat, respectiv de angajator. Acest avantaj fiscal este considerabil mai important decât deductibilitatea cheltuielilor.

          Deductibilitatea cheltuielilor nu este un factor determinant în decizia angajatorului de a acorda tichete de masă, așa cum reiese și din faptul că există o multitudine de entități – companii care înregistrează pierderi, instituții publice (spitale), ONG-uri – care nu plătesc impozit pe profit și totuși acordă astfel de beneficii extra-salariale.

          Tichetele de masă sunt o cheltuială deductibilă la fel ca o serie întreagă de alte cheltuieli (chiria sediului, electricitate, întreținere, salarii, amortizare etc). Dacă am continua logica articolului – orice cheltuială care înainte era deductibilă nu va mai fi angajată – ar însemna că societățile nu ar mai putea avea cheltuieli cu salariile, chiria, achiziția de de calculatoare pentru birou sau abonamente de telefonie.

 În plus, în articol se regăsesc și unele inadvertențe :

          Sunt enumerate o serie de cheltuieli deductibile în limita a 5% din fondul de salarii, denumite cheltuieli sociale, în care ar fi incluse și tichetele de masa. Potrivit art. 25 alin. (3) din Codul fiscal, tichetele de masă nu sunt considerate cheltuieli sociale și nu sunt deductibile în limita a 5% din fondul de salarii, în această categorie intrând tichetele cadou. Potrivit articolului anterior mentionat, tichetele de masă sunt deductibile parțial în condițiile legii, adică în limita unui tichet de masă pe zi.

Asociația Profesională a Emitenților de Tichete din România (APET) consideră că nu există nici un motiv pentru care angajatorii nu ar mai fi motivați să acorde tichete de masă – un beneficiu extrasalarial care crește puterea de  cumpărare a angajaților – în cazul în care impozitul pe cifra de afaceri ar înlocui impozitul pe profit pentru o categorie de companii.

Tichetele de masă sunt unul dintre cele mai utilizate beneficii extrasalariale, fiind folosite de companii pentru a susține masa de prânz a angajaților în zilele de lucru. Prin tichetele de masă, angajatorul are la îndemână un instrument de HR util și avantajos, prin care poate obține încredere, motivare și performanță din partea salariaților. În total în România, peste 2,5 milioane de angajați primesc tichete de masă de la angajatori.